Efektywna promocja w sieci

sprzatanie magazynow 750x200 042016

Żaden współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na to, aby jego firma nie posiadała własnego miejsca w Internecie. I to niezależnie od tego czy jest to firma budowlana, salon fryzjerski czy sklep odzieżowy. Dobra strona internetowa to w dzisiejszych czasach podstawa, to dzięki niej można zyskać rzeszę nowych klientów oraz pomnażać zyski. Przy czym nie wystarczy, aby strona jedynie istniała, działała i posiadała ładną szatę graficzną, bo w tym wypadku najważniejsza jest ilość odwiedzin na stronie potencjalnych klientów.

Co zrobić, aby nasza firma generowała zyski?

Otóż najważniejsza jest dobra reklama. Nie od dziś wiadomo, że pozycjonowanie to najlepsza forma promowania stron internetowych. Jeżeli nasza strona pojawi się, jako jedna z pierwszych pozycji w wyszukiwarce możemy mieć pewność, że to właśnie z naszych usług skorzysta większość klientów szukających pomocy za pośrednictwem sieci. Pozycjonowanie to bardzo dobra i tania forma reklamy nie mniej jednak na rezultaty trzeba zazwyczaj poczekać kilka dobrych miesięcy.

Jeżeli jesteśmy niecierpliwi i pozycjonowanie nie spełnia naszych oczekiwań możemy zdecydować się na kampanię w Google Adwords. Inaczej niż pozycjonowanie taka forma reklamy daje znacznie szybsze efekty niestety jest dużo droższa, bo trzeba za nią zapłacić od kilkudziesięciu groszy nawet do kilku złotych za kliknięcie. Kiedy pozycjonowanie czy kampania Adwords nie wystarcza można spróbować skorzystać z metody Google Remarketing, czyli docierania do klientów, którzy wprawdzie weszli na naszą stronę, ale finalnie nie skorzystali z naszych usług tj. nie dokonali na stronie zakupów lub nie skontaktowali się z nami w celu rozpoczęcia współpracy. Nie mniej jednak pozycjonowanie to obecnie jedna z najpopularniejszych form promocji zaraz obok reklamy umieszczanej na portalach społecznościowych takich jak facebook, twitter czy blip. Dobrym pomysłem jest także stworzenie bloga z pomocą, którego z powodzeniem można będzie zbudować zaufanie klienta do marki. Znakomitym narzędziem reklamowym jest także kanał YouTube, który niejako wspiera pozycjonowanie poprzez odpowiednie słowa kluczowe.

Wbrew pozorom dobrze sprawuje się także tzw. e-mail marketing, czyli wysyłanie klientom na skrzynki e-mailowe odpowiednich informacji o nowych produktach czy aktualnych promocjach w firmie. W tym wypadku najistotniejsza jest treść, otóż wiadomość musi być skonstruowana w taki sposób, aby wzbudziła zainteresowanie odbiorcy. Pomocne będą też fora dyskusyjne, na których klienci wymieniają i dzielą się opiniami lub szukają porad. Aktywny udział w takich dyskusjach oraz wcielanie się w rolę eksperta z pewnością zadziała na naszą korzyść. Która forma reklamy w Internecie jest najlepsza? Na to pytanie jest wiele odpowiedzi, gdyż wszystko będzie zależeć to od rodzaju oferowanych usług oraz od rodzaju klienta. W niektórych przypadkach najlepsze będzie samo pozycjonowanie strony, w innych trzeba będzie korzystać głównie z social media czy kampanii Adwords.

Niezależnie od tego czy będzie to pozycjonowanie, reklama w postaci baneru czy e-maila w pierwszej kolejności zawsze trzeba mieć na uwadze potrzeby klienta.


Tags: reklama promocja marketing firma